עסקים בנויים על מספר גורמים אשר מהם נגזרת הצלחתם - מאיכות חומרי היצור, דרך אופן הניהול של העסק וכלה בניהול תקציבי. אולם אחד הגורמים החשובים ביותר בכל עסק הוא עובדיו. עסק אשר העובדים בו מתייחסים אליו כבית שני, מעריכים את העסק ואת מנהליו ורוצים בהצלחתו, הוא עסק טוב הרבה יותר מעסק שבו העובדים ממורמרים, מרגישים כי אינם זוכים ליחס הוגן ואין להם כל עניין בהצלחת העסק. היסוד של ניהול נכון של עסק מתחיל ביצירת מוטיבציה בקרב עובדים בעסק, הזדהות של העובדים עם מקום העבודה ועבודה משותפת של עובדים ומנהלים. כיצד עושים זאת? על כך במאמר שלפניכם.
ניהול עובדים נכון מתחיל בגילוי הקשבה ואמפתיה. רבים טועים לחשוב כי עובדים תמיד ילכו אחרי הכסף - זוהי טעות מרה! אנשים שונים מייחסים חשיבות שונה לכסף ועובדים רבים לא יסכימו לעבוד במקום שמשלם להם יותר, אם הם אינם מאמינים בו ואינם חושבים שהוא נוהג עימם בהגינות. תנו לעובדים דלת פתוחה והרגשה כי הם יכולים לפנות אליכם אם מציק להם דבר מה; צרו ישיבות עובדים להגברת המעורבות שלהם בתהליכים המתרחשים בחברה; עדכנו אותם בנעשה בחברה ועודדו אותם להציע הצעות ייעול. כל אלו יצרו תחושה בקרב העובדים כי הם חלק מהעסק ויתרמו למוטיבציה שלהם.
מעבר לכך, עובדים תמיד נוטים להעריך מקומות עבודה המתייחסים אליהם כאנשים ולא רק כעובדים. ברכה ליום ההולדת, השתתפות באירועים משפחתיים של עובדיכם, מתנה אישית לחגים, תחרות העובד המצטיין, ימי גיבוש לעובדים - כל אלו הם כלים חשובים ליצירת הזדהות של עובדים עם מקום עבודתם ולהפיכת העבודה לבית שני עבורם. מעסיקים רבים נוטים לזלזל בכך וחושבים כי השקעה ב"צ'ופרים" לעובדים היא השלכת כסף לפח, בעוד האמת היא שפעילויות אלו אינן גוזלות כסף רב, הן פשוטות לביצוע והערך שלהן גבוה ביותר. עליכם להיות פתוחים עם העובדים שלכם, לעודד גיבוש של העובדים בחברה ולעודד עבודה משותפת. אל תשכחו - עובדים נאמנים הם נכס לכל עסק והם ילוו אתכם שנים רבות. זלזול בעובדים וחוסר השקעה בהם אינו משתלם ועלול לעלות לכם ביוקר.
http://www.aaaa.co.il/board.aspx?id=4